| |
|
Vliv zdrojů financování na kvalitu terciárního vzdělávání
Jedlička, Roman ; Chytilová, Helena (vedoucí práce) ; Pichaničová, Ludmila (oponent)
Cílem této práce je zkoumat vliv objemu a struktury výdajů na kvalitu terciárního vzdělání vyjádřenou počtem elitních vysokých škol. Práce také kriticky hodnotí akademické žebříčky a jejich metodologii. Pomocí ekonometrické analýzy dat zemí OECD a partnerských zemí se mi podařilo dokázat, že celkový objem výdajů pozitivně ovlivňuje kvalitu terciárního vzdělávání. V případě struktury výdajů se již výsledky lišily. Zatímco výdaje ze soukromých zdrojů pozitivně ovlivňují kvalitu terciárního vzdělávání, vliv výdajů z veřejných zdrojů na kvalitu terciárního vzdělání nebyl prokázán. Následně jsou zde diskutovány možné příčiny těchto výsledků.
|
|
Rozvoj vzdělanosti v Keni a v Tanzánii - vybrané otázky
Zieglerová, Lucie ; Němečková, Tereza (vedoucí práce) ; Kašpar, Václav (oponent)
Práce se zabývá problematikou rozvoje vzdělávání ve dvou afrických rozvojových zemích -- v Keni a v Tanzánii. Analyzuje vývoj a podobu vzdělávacích systémů, statistická data týkající se zejména počtu žáků na školách a gramotnosti. Dále jsou zmíněny některé způsoby financování vzdělání v těchto zemích. Cílem práce je zmapování situace ve školách a konstatování, zda došlo ke zlepšení stavu v počtu studentů.
|
|
Financování vysokoškolského vzdělání v České republice
Lodygina, Ekaterina ; Urbánek, Václav (vedoucí práce)
Systém financování vysokých škol v současné době je ovlivňován několika trendy, zejména rostoucí poptávkou po vysokoškolském vzdělání, změnami v poptávce na trhu práce. Cílem této práce je posoudit stávající systém financování veřejných vysokých škol v České republice, zjistit, zda je efektivní, zaměřit se na jeho problémy a dále na možnosti řešení. Práce zahrnuje popis nákladů spojených se studiem, zdrojů financování vysokého školství a pravidla poskytování dotací ze státního rozpočtu, otázku efektivnosti využívání těchto zdrojů. Práce se věnuje ekonomickým aspektům vysokoškolského vzdělání. Zabývá se problematikou školného neboli finanční spoluúčastí studentů financování vysokoškolského vzdělání.
|